Saturday 14 June 2014

Kerana Aku Seorang Lelaki


Kalau begitu aku angkat kaki
akan aku pergi tak kembali
tak ingin aku menyakiti
walau hati ini bagai besi
aku tetap ada peri.


Cukup sampai di sini
aku lelaki
ya lelaki yang ada akal budi
tak tergamak melukai
seorang wanita sepertimu yang terlalu suci.


Pergiku jangan dicari
pergiku jangan ditangisi
pergiku jangan dinanti
kerana sekali hati ini melangkah pergi
tiada tolehan lagi.


Akan kukuburkan kenangan ini
biar jadi sejarah yang menyaksi
pergiku untuk merawat hati
hati yang telah tertusuk duri
duri yang kaucacakkan ke dalam janji.


Benarlah menyayangi tak semesti memiliki
biarlah cerita ini tamatnya begini
luka yang berdarah akan kubaluti
biar ia berparut menjadi tanda tragedi
sebuah kisah yang mengecaikan sekeping hati.


Aku lelaki
yang tahu diri
yang sedar diri tak dihargai
kehadiran bagai melukut sepi
hanya titik hitam kaucari.


Terima kasih dewi
kekhilafanku penyeri harimu
kelemahanku penyubur egomu
kuundur diri
mencari yang lebih memahami.


CNM, 13/6/14

No comments:

Post a Comment