Monday 22 July 2013

AKU ADA NAMA.


Aku,
aku ada nama
terkenal
di seluruh jagat raya
meninggi bak awan
mendalam bagai lautan
siapa yang tak kenal
aku
... aku ada nama 
aku adalah aku.

Kalau kamu ingin berjaya
kalau kamu ingin ke puncak jaya
namamu terkenal seperti namaku
dan buku antologimu ada penerbitnya
autobiografimu di terbit sekala
tanpa dikerenahkan sesiapa
tanpa dipandang sepi oleh sesiapa
kamu harus akur
akan setiap kata-kataku.

Kata-kataku adalah kuncimu
kata-kataku adalah ganjaran bagimu
kamu harus mendengar 
tidak atau tidak kamu mesti mendengar
tanpa ada bangkangannya
akan setiap kata-kata 
dan arahan dari aku

jadi 
usahlah kamu membangkangnya

kerana aku,
... aku ada nama.

Kamu ada nama sepertiku?

Kamu mahu atau tidak?

Kalau kamu mahu
buku kamu diterbitkan 
oleh suku-sakatku
kamu harus menjadi 
hamba ...
hamba kepada cintaku.

Sazalee Sulaiman ... 22/07/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment