Tuesday 30 April 2013

CATATAN KEMARIN



Hujan pada derasmu
tertumpah lagi
aku basah
berpayung
alam tanpa sedar

dedaun yang melambai
tiada mampu
menutupi jiwa yang masai
entah apa

memunggah diri
perlahan aku bangkit
kulipat janji
catatan siang kemarin

di ujung pandangan senja ini
aku menunggu
kala suara bisikan itu
bergema
mengenai lantai cinta
di mana ianya telah
tercampak

Penalukisan hati
Ummi marshyeta
30/4/13
Taiping
CATATAN KEMARIN

Hujan pada derasmu
tertumpah lagi
aku basah
berpayung
alam tanpa sedar

dedaun yang melambai
tiada mampu
menutupi jiwa yang masai
entah apa

memunggah diri
perlahan aku bangkit
kulipat janji
catatan siang kemarin

di ujung pandangan senja ini
aku menunggu
kala suara bisikan itu
bergema
mengenai lantai cinta
di mana ianya telah
tercampak

Penalukisan hati
Ummi marshyeta
30/4/13
Taiping

No comments:

Post a Comment