Saturday 23 March 2013

~~Teman Dan Aku~~


Kecil kecil dulu,
temanku ditimang ibu
tapi aku?
Dihentak dengan batang penyapu...
Kecil kecil dulu,
temanku
dibelai manja,
tapi aku?
Dipukul tiap ketika...
kecil kecil dulu,
temanku punya kenangan bahagia,
tapi aku?
cuma ditemani derita...
Bila besar begini,
temanku punya hidup baik,
tapi aku?
Cuma miliki kedukaan tiap detik...
Bila besar begini,
temanku tersenyum ketawa,
tapi aku?
Saban tika diiringi air mata...
Bila besar begini,
temanku mengorak langkah jauh,
tapi aku?
Sentiasa terduduk dan jatuh...

Aku dan temanku
punyai dunia jauh berbeza
arah tujuan hidup
tak pernah sama
sedari kecil hingga dewasa...

Aku ingin menjadi seperti temanku
miliki hidup penuh ketenangan
walau kutahu tak mungkin
tercapai dek tangan
kerna kutahu itu cumalah anganan...
Kerna hidupku
tidak sepertimu
teman...

~vivianurazura~ 23/03/13 16:55 pm
Alor Star,Kedah.

No comments:

Post a Comment