Saturday 23 March 2013

~ Ipad ~



ke hulu ke hilir
tidak kira tua dan muda
bertali leher mahupun berkain sarung
sambil berdiri sambil duduk di taman
kebanyakannya mengadap Ipad

tersenyum aku
mengenangkan mereka
memburu kecanggihan
itulah tanda mewah bergaya
melengkapi kemahuan zaman kini

tahukah kamu
aku dari dulu lagi
tahun enampuluhan lagi
sudah tahu Ipad itu
sentuhan jari
tulislah
lukislah
penuh warna-warni

Ipad aku
juga pelindung dari hujan
kalau bergaduh, Ipad aku jadi senjata
panas terik, Ipad aku jadi payung
Ipad engkau boleh
Ipad aku lagi berjasa pada kejayaan aku kini

Ipad aku, Ipad kamu..

Lebah Tualang
23032013
~ Ipad ~

kehulu kehilir
tidak kira tua dan muda
bertali leher mahupun berkain sarung
sambil berdiri sambil duduk di taman
kebanyakannya mengadap Ipad

tersenyum aku
mengenangkan mereka
memburu kecanggihan
itulah tanda mewah bergaya
melengkapi kemahuan zaman kini

tahukah kamu
aku dari dulu lagi
tahun enampuluhan lagi
sudah tahu Ipad itu
sentuhan jari
tulislah
lukislah
penuh warna-warni

Ipad aku 
juga pelindung dari hujan
kalau bergaduh, Ipad aku jadi senjata
panas terik, Ipad aku jadi payung
Ipad engkau boleh
Ipad aku lagi berjasa pada kejayaan aku kini

Ipad aku, Ipad kamu..

Lebah Tualang
23032013

No comments:

Post a Comment