Wednesday 23 January 2013

AKU ORANG TERBUANG


Aku orang terbuang
di lembah duka mengayam luka
terlupa masa indah
tenggelam dalam gundah
menyelam mencari mutiara
kalau bisa merantai setia.

Aku orang terbuang
layu sebelum berkembang
kuncup sengsara makin berputik
detik silam makin mencarik
duri-duri hampa
makin menikam dada.

Aku orang terbuang
mencari sinar mentari
di mana bilah pelangi
suram alam berarak kelabu
gerimis lelah menyiram debu
pohon kasih semakin punah
akar cinta makin terbungkah
dan rindu asmara kian goyah.

Aku orang terbuang
bila ada kuntuman mekar
yang ingin engkau belai
tercium harum di sukmamu
mengintai lerai debunga masa
di jambangan hati serinya menyerlah
lalu hiasan kamarmu yang dulu
akan engkau campak di hujung kaki.

SRI MAWAR
Kuala Kurau .
Perak.
23 jan 2013
12.04 am

No comments:

Post a Comment