Thursday 12 July 2012

AKU KESUNYIAN DI SINI



Kupotretkan sunyiku ini
menjadi sebuah puisi ilusi
tentang kesunyian diri
yang aku lakarkan
menggunakan tinta hati

seumpama

kesunyian seorang idola

yang menjadi pujaan

namun kesunyian menghantui diri.

Seperti Bill Gates

yang sunyi di tahta kejayaan

sehinggakan

sorang pun tidak tahu

malah tidak mengetahui tentang keluarganya

atau pun seperti mendiang Elvis Presley

yang sunyi di tangga populariti

ke mana sahaja

gelagatnya sentiasa diperhati

namun di hati, mereka sunyi.

Begitulah yang aku rasa ketika ini

namun tidak seperti mereka - tidak seumpama mereka

tidak seperti kesunyian di hati mereka

aku sunyi - kerana tiada teman

yang menemani aku di kerusi ini

di tepi pantai - di waktu senja ini.


Aku sunyi.


ss/spl/pm ... 11/7/2012.

 

No comments:

Post a Comment