Friday 18 May 2012

KENAPA DAN MENGAPA


Dahulu semasa zaman kanak-kanakku
aku sentiasa berimaginasi
watak adiwira yang aku sayangi
Batman dan Robin yang aku sanjungi
yang melawan kejahatan dan mengekalkan kedamaian
berjuang habis-habisan ... bertarung mati-matian
demi menegakkan kebenaran
tapi kini bila aku dewasa
aku sering pula bertanya dan tertanya-tanya
kenapa harus aku menjadi seperti mereka
dan mengapa aku harus mencontohi mereka berdua
jawapannya hanya aku temui bila aku kian dewasa meniti usia senja
tahu apa jawapannya?

Jawapannya ... ,
kita iaitu minda orang Melayu sentiasa diracuni
dan disogoki propaganda yahudi
dari sewaktu kecil hinggalah ke saat dan waktu ini
bahkan terkini dalam dunia maya FB mulai menular kini
agenda yahudi masih lagi menyusup masuk dan tanpa sedar kita sanjungi
tanpa mahu mengetahui apakah di sebaliknya wajah yang dikaburi
atau dalam bahasa mereka BLIND JUSTICE ... itulah ikutan terkini di maya FB.

ss/spl/pm ... 18/5/2012.


No comments:

Post a Comment