Thursday 24 May 2012

HATI BERSEMI


Sayang
langit kasih telah terbuka
awan rindu telah tersingkap
syurga cinta telah bersemi
bersama kasih sayang yang sejati
yang kuukir namamu terabadi
sesuci keabadian embun pagi
dinginnya menyelimuti dasar hatiku ini
menghasilkan kabus tebal bagaikan mengerti
untuk kutuliskan dengan namamu ... ,
untuk kuisikan ruangannya dengan dirimu ... ,
dan untuk kulukiskan wajahmu
yang aku kasihi
di dalam kanvas hatiku yang maha suci
wajah yang paling aku rindui
wajah yang paling aku cintai
setulusnya cintaku
yang suci, murni dan abadi.

Sayang
kupetikkan setangkai teratai suci
untuk kuhiaskan keindahan yang abadi
dari lubuk tasik hati yang sejati
paling dalam yang termampu aku selami
buat membentuk hantaran kasih yang paling mewangi
untuk kujamu dirimu ... hatimu
dan batinmu
di hari ini
hari ulangtahun kelahiranmu
yang indah lagi bersejarah ini.

Sayang
engkaulah yang aku kasihi
selamanya akan sebegini
kasihku
sayangku
rinduku
terhadapmu
akan aku buktikan kini
dengan lafas niat yang suci
lahirnya dari lubuk hatiku ini
aku lafaskan kata-kata ini
bersaksikan rembulan di langit yang tinggi
bersaksikan bintang di langit kejora sepi
bahawasanya aku!
Aku ... aku amat menyintai
aku amat mengasihi
aku amat manyayangi dirimu
semuga selamanya
ikatan kasihku ini
kekal milikmu yang abadi
di lembaran hati yang telah bersemi
ikatan kasih yang sejati.

ss/spl/pm ... 25/5/2012.

No comments:

Post a Comment