Friday 13 April 2012

BUKAN PETUALANG


Aku...,
aku tewas
tewas dalam mainan asmara
tewas dalam cinta yang tiada harumnya
tewas dalam kasih yang tiada keindahannya.

Aku...,
aku kecundang
kecundang dalam mengharap kasihnya orang
kecundang hanya kerana aku seorang pendatang
kecundang sebagai pendatang buta maya yang malang.

Aku...,
ahhh...! Biarlah aku begini
sendirian aku...lebih baik sebegini
sendirian aku...dari mengharapkan kasih dan sayang
sendirian aku...tidak terpandang bagaikan ilalang
hidungku berbelang tidak seludang
pipiku pula bercalit tersorong-sorongan.

Biarkanlah aku...,
biarkanlah aku...tempuhi hidup yang mendatang
biarkanlah aku...berseorangan tanpa sesiapa memandang
hidup berdagang bukan berpetualang.



Petualang cinta yang gelandangan.


ssz/spl/pm...13/4/2012.


Tambah kapsyen

No comments:

Post a Comment